پنج سال با ایده

مراسم جشن پنج سالگی ایده و همچنین مراسم رونمایی کتاب و نمایشگاه آگهی‌های تبلیغاتی ایران با حضور بزرگان و پیشکسوتان هنر و صنعت تبلیغات عصر روز 27 مهرماه در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، در این مراسم که دبیر جشن سعید باباوند به عنوان مجری، گردانندگی مراسم را بر عهده داشت، آرش سلطانعلی مدیر و موسس ایده دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: سپاس فراوان دارم از اساتید گرانمایه آقایان کاتوزیان ‌، میرزایی‌، مستوفی ‌، بلوچ‌، آواکیان‌ که گرافیک و تبلیغات ایران مدیون تلاش این عزیزان است و این جشن به یمن وجودشان مزین شد. وی ادامه داد: واژه‌ای پیدا نمی‌کنم برای سپاس و قدردانی از همراهان همیشگی ایده که از اولین روز تاسیس تا امروز دلسوزانه کنار من بودند و همواره رهنمودهای‌شان روشنگر راهمان بود. پنج سالگی ایده برای من مترادف از پنج سال تلاش و کوشش بی وقفه، پنج سال پشتکار و خستگی ناپذیری، پنج سال مبارزه و خون و دل خوردن و پنج سال کار عاشقانه بود.
موسسه ایده ادامه داد: مهمترین چشم‌انداز ایده که امروز به کمک و همراهی شما عزیزان به آن نائل شدیم رسیدن به جایگاه برترین و تاثیرگذارترین مدرسه هنر تبلیغات در ایران بود. ایده صرفا یک مدرسه نیست صرفا یک گالری نیست صرفا یک ناشر نیست ایده یک سبک و تفکر است یعنی جریان سازی در بطن و فرهنگ و هنر جامعه. ایده یعنی نقطه پیوند علم و عمل. ایده یعنی هدف گرایی آرمان گرایی ‌، عمل گرایی . ایده یعنی صمیمیت و نوآوری..

سلطانعلی با بیان اینکه ایده از سال ۸۷ تاسیس شد‌، گفت: این موسسه از سال 1387 در قالب یک موسسه خصوصی آغاز به کار کرد و در طی این پنج سال با تلاش و پشتکاری وافر تاثیری عمیق در تعالی فرهنگ جامعه داشت.
عباس مشهدی‌زاده معمار و مجسمه‌ساز پیشکسوت در این مراسم به سخنرانی پرداخت و پس از مشهدی زاده، آرش‌تنهایی مدیر پروژه کتاب صد آگهی گفت: در خدمت اساتیدی هستم که می‌خواهم آنان را تک تک نام ببرم که در حوزه تبلیغات و گرافیک در این مراسم حضور دارند و بودن در کنار این افراد نعمت بزرگی است که روزگار نصیب من کرد. استاد سیرژ آواکیان ‌، استاد میرزایی استاد درم‌بخش ‌، استاد بلوچ ‌، استاد ریاضی‌، استاد مستوفی‌، استاد شمس لنگرودی‌،حسین محجوبی، بهزاد شیشه‌گران و دیگر اساتیدی که حضور دارند. خوشحالم که این فرصت نصیب من شد که درمورد مجموعه 100 صحبت کنم .مجموعه 100 یک دغدغه و علاقه‌ای بود که داشتم به گردآوری ‌، آرشیو کردن و طبقه بندی آن بخش‌هایی از تاریخ معاصر ما که داشت از دست می‌رفت.
پس از آن ویدئویی که کامران کاتوزیان در غیابش در این مراسم به دلیل مشکل جسمانی آماده کرده بود پخش شد که در آن کاتوزیان گفت: من کامران کاتوزیان هستم قبل از هر چیز باید جشن پنج سالگی موسسه آموزشی ایده را تبریک بگویم همچنین رونمایی کتاب ۱۰۰ آگهی مطبوعاتی متاسفانه سعادت ندارم در خدمت شما عزیزان باشم ولی دورادور قلبم با شماست و برای همه شما آرزوی توفیق و سعادت دارم .

در ادامه این مراسم از استادان پیشگاه تبلیغات ایران آقایان کامران کاتوزیان، محسن میرزایی منوچهر مستوفی،‌ مجید بلوچ و سیرژ آواکیان تقدیر به عمل آمد.
محسن میرزایی پس از دریافت جایزه‌اش دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: 54 سال است که افتخار دارم در حرفه تبلیغات کار کنم خوشحالم که خداوند عمری به من داد که توانستم میان همکاران عزیزم در این مجلس با شما صحبت کنم. اکنون افرادی در سن وسال من ممکن است این جلسه آخرین جلسه دیدارشان باشد در گذشته حدود 50 سال پیش بود که تبلیغات در ایران به معنای واقعی شروع شد آنهایی که تبلیغات را شروع کردند کسانی بودند که برای ذوق و استعداد طبیعی خودشان وارد این عرصه شدند که چیز زیادی از نظر علمی از آن نمی دانستند ولی بسیار بسیار موفق بودند.
در ادامه این مراسم از سخنرانان مدرسه ایده در این سال‌ها تقدیر به عمل آمد شمس لنگرودی ‌،علیرضا سمیع آذر که به دلیل حضور نداشتن در ایران آن هدیه به نماینده‌اش اهدا شد،‌ دکتر محمد رضا ریاضی ‌، بیتا وکیلی‌، پویا آریان پور‌ و مصطفی دشتی هم از تقدیر شدگان بودند.
اصل خبر برگرفته از خبرگزاری ایسنا

[justified_image_grid ids=”998,999,1000,1006,1007,1008,1009″]

حتما بخوانید

نگاهی به زندگی هانری روسو

هانری روسو نقاش فرانسوی و زندگی اوهانری ژولین فِلیکس روسو  (به فرانسوی: Henri Julien Félix Rousseau) ‏ (۲۱ مه ۱۸۴۴ - ۲ سپتامبر ۱۹۱۰)...

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم (نقش خود)

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم (نقش خود) نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم با عنوان نقش خود در روز ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ با حمایت گالری سرزمین هنر...

چاپ هیدروگرافی و خلاقیت های نوین

چاپ هیدروگرافی و پیشینه آنچاپ هیدروگرافی (که بنام غوطه‌وری در آب، چاپ واتر ترانسفر، هیدرو دیپینگ نیز شناخته شده است) یک تکنیک چاپ تزیینی/...

نشر الکترونیک و صنعت چاپ – نسخه ۵۶

نشر الکترونیک و صنعت چاپ در دنیای نشر الکترونیک امروز که هر روز از امکانات بیشتری بهره مند میشود،‌ دنیای موضوعات دیجیتالی موضوع شگرف است...

ذات هنر ، تشنگی بی پایان – نسخه ۵۵

ذات هنر ، تشنگی بی پایان ذات هنر ، این عرصه ی ناب و بی بدیل، تجاربی را می طلبد که برخاسته از تلاش های...