خانه پژوهش ویزیتور ، بازاریاب نیست

ویزیتور ، بازاریاب نیست

ویزیتور ، بازاریاب نیست

اگر چه ” ویزیتوری ” شغل ارزشمندی هست اما گاهن به اشتباه ویزیتورها، بازاریاب خونده میشن . یک ویزیتور ممکنه به دانش بازاریابی هم علاقه داشته باشه یا مطالعات خوبی هم درباره علم بازاریابی داشته باشه اما ، بازاریابی یک کار بسیار گسترده و بسیار تخصصی به حساب میاد. یک ویزیتور با آگاهی که از سازمانش داره ، شروع به ارتباط با مشتریان جدیدی میکنه که معمولن روی اونها تحقیق کرده و سعی میکنه که با مشتریان جدید دیداری داشته باشه و درعین حال مشتریان قدیم احتمالی خود رو هم حفظ کنه. ویزیتور ممکنه با در اختیار داشتن نمونه کارهای سازمانی که در اون فعالیت میکنه و شرح خدمات یا پروپوزال از پیش تدوین شده ، شرکت رو برای مشتریان جدید پرزنت کنه.
ویزیتور ممکنه گاهی با همکاران خودش هم رقابت تنگاتنگی داشته باشه و البته بهتره فنون مذاکره و پیگیری متعادل رو هم بلد باشه . گاهی اوقات ؛ کارِ ویزیتور با وظایف اکانت منیجر ( مدیر پروژه ) در هم آمیخته میشه . در واقع وقتی مشتری کار خودش رو به سازمانی میسپاره ، کار ویزیتور تموم میشه و جایی که کار ویزیتور تموم میشه ، کار مدیر پروژه آغاز میشه و ” خلق بریف ” و ادامه ارتباط با مشتری به عهده مدیر پروژه است . در واقع کار ویزیتوری هم مثل خیلی از کارهای دیگه ، سختی ها و تکنیک های خودش رو داره اما باید توجه کردن که: ” ویزیتور بازاریاب نیست .”  وقتی که ما از بازاریاب ها صحبت می کنیم ، داریم درباره کسانی مثل داکر ، کاتلر ، کلر ، جابرو لنکستر صحبت می کنیم که بی شک کارهای متفاوتی رو نسبت به کار ویزیتورها انجام میدن.

پژمان فخاریان

درباره نویسنده: پژمان فخاریان ؛ ایده پرداز و کارگردان فیلم های تبلیغاتی ، پژوهشگر و مشاور تبلیغات

حتما بخوانید

نگاهی به زندگی هانری روسو

هانری روسو نقاش فرانسوی و زندگی اوهانری ژولین فِلیکس روسو  (به فرانسوی: Henri Julien Félix Rousseau) ‏ (۲۱ مه ۱۸۴۴ - ۲ سپتامبر ۱۹۱۰)...

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم (نقش خود)

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم (نقش خود) نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم با عنوان نقش خود در روز ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ با حمایت گالری سرزمین هنر...

چاپ هیدروگرافی و خلاقیت های نوین

چاپ هیدروگرافی و پیشینه آنچاپ هیدروگرافی (که بنام غوطه‌وری در آب، چاپ واتر ترانسفر، هیدرو دیپینگ نیز شناخته شده است) یک تکنیک چاپ تزیینی/...

نشر الکترونیک و صنعت چاپ – نسخه ۵۶

نشر الکترونیک و صنعت چاپ در دنیای نشر الکترونیک امروز که هر روز از امکانات بیشتری بهره مند میشود،‌ دنیای موضوعات دیجیتالی موضوع شگرف است...

ذات هنر ، تشنگی بی پایان – نسخه ۵۵

ذات هنر ، تشنگی بی پایان ذات هنر ، این عرصه ی ناب و بی بدیل، تجاربی را می طلبد که برخاسته از تلاش های...